Søgeordsanalysen sikrer at du ikke arbejder i blinde
Med en søgeordsanalyse ved hånden kan du være sikker på, at du altid går benhårdt efter de rigtige søgeord og sætninger. En søgeordsanalyse er ikke noget, man bør gå let henover – det er et helt essentielt punkt, når det kommer til at kortlægge din jagt på din eftertragtede topplaceringer i Google.
Brug for hjælp
til SØGEORDSANALYSE?
En søgeordsanalyse har til formål at kortlægge alle de søgeord, der er relevante for din virksomhed. Faktisk handler det også om, at finde ud af, hvilke søgeord, der ikke giver mening, En søgeordsanalyse bør altid tage udgangspunkt i de helt generiske søgeord, som kan holdes direkte op imod det, du tilbyder.
Ud fra disse skal der bygges videre og klarlægges endnu flere søgeord som kan være med til at trække endnu flere kunder ind i netop din forretning.
Et eksempel kunne være søgeordet “SEO”. SEO er en forkorttelse af Search Engine Optimization på dansk søgemaskineoptimering – derfor vil disse 2 søgeord ligeledes give mening ag målrette.
Ud fra disse søgeord kan man så indlede en brain storm. Det kunne f.eks. være at denne gør, at du kommer i tanke om søgeord som
Søgeoptimering
SEO optimering
Google optimering
Dermed har man altså nu 6 søgeord, der er direkte forbundet og som der kan arbejdes videre med.
Det vigtige er, at man ikke stopper her – ovenstående er blot toppen af isbjerget. Når man løber tør for brain storm kan der med fordel arbejde videre med værktøjer som Ubersuggest, answer the public, Google auto suggest og naturligvis søgeordsplanlægning, hvor man kan få data om den gennemsnitlige månedlige søgevolumen, konkurrence og dermed en vurdering af potentialet.
Den endelige søgeordsanalyse bør altid være bestående af flere typer af søgeord og sætning, herunder generiske søgeord, long tail søgeord, lokationsbestemte søgeord og sægeord der egner sig til blogindlæg. Eksempler på disse kunne være:
Generisk: Søgemaskineoptimering
Long tail: Hvad koster søgemaskineoptimering i timen
Lokationsbestemte: Søgemaskineoptimering Odense
Blogindlæg: Hvad er SEO, Hvad koster SEO, Hvorfor laver man SEO
De vigtigste søgeord vil have prioritet 1 og har du mange af disse kan du med fordel lave flere faser af prioritet 1 søgeord. Derefter kommer prioritet 2, 3 osv. Gem også dem, der evt måtte ligge helt uden for prioritet eller som du for nuværende mener, ikke er relevante – du har tords alt medtaget dem af en eller anden årsag.
Udover søgeord og søgevolumen, bør en søgeordsanalyse ligeledes indeholde en oversigt for, hvordan det pågældende website rangerer for de enkelte søgeord og hvilken webadresse der rangerer. Dette skal bruges til at prioritere søgeordene ud fra de 3 vigtigste parametre, nemlig relevans, potentiale og konkurrence.
Hvad er en søgeordsanalyse?
En søgeordsanalyse har til formål at kortlægge alle de søgeord, der er relevante for din virksomhed. Faktisk handler det også om, at finde ud af, hvilke søgeord, der ikke giver mening, En søgeordsanalyse bør altid tage udgangspunkt i de helt generiske søgeord, som kan holdes direkte op imod det, du tilbyder.
Hvorfor lave en søgeordsanalyse?
Med en søgeordsanalyse ved hånden kan du være sikker på, at du altid går benhårdt efter de rigtige søgeord og sætninger. En søgeordsanalyse er ikke noget, man bør gå let henover – det er et helt essentielt punkt, når det kommer til at kortlægge din jagt på din eftertragtede topplaceringer i Google.
Kan jeg selv lave en søgeordsanalyse?
Ja, sagtens, men det kræver tålmodighed. Første gang, du laver denne bør du få den gennemgået af en professionel, så du ikke misser vigtige punkter og overser søgeord, der kan være guld værd.
Hvad koster en søgeordsanalyse?
Prisen for en søgeordsanalyse kan variere meget. Det afhænger helt af, hvor stort et marked du går ind på. Derudover afhænger prisen af, hvor mange sprog der skal analyseres.