SEO-analyse

SEO-analyse - sikrer et godt teknisk & redaktionelt fundament

En SEO-analyse er en dybdegående gennemgang af alle hjemmesidens aspekter, herunder både teknisk og redaktionelt. Derudover indeholder en SEO-analyse ofte en komplet gennemgang af en hjemmesides linkprofil – altså en analyse af links fra andre hjemmesider, der linker ind til den analyserede hjemmeside. Også interne links er vigtigt. Interne links er links der fører brugerne og dermed søgemaskinerne rundt på hjemmesiden og som derved udgør hjemmesidens road map.

Lad mig hjælpe dig med en SEO-analyse

Brug for hjælp
til SEO-analysen?

En SEO-analyse kommer omkring alle hjemmesidens aspekter og bør altid indeholde en grundig analyse af disse. Udover analysen bør en SEO-analyse også indeholde løsningsforslag til de enkelte punkter. Disse forslag bør altid gennemgås grundigt med hjemmesideejerens udviklere. Ofte findes der flere løsninger til samme punkt og det handler om, i dialog, at implementere de absolut bedste løsninger, der endeligt gavner synligheden i søgemaskinerne.

Hvad kommer en SEO-analyse omkring

Først og fremmest er det vigtigt at kommer omkring websitets status, herunder:

  • Keywords, Rankings og Konkurrenter
  • Nuværende indeksering
  • Fejlsider og svar fra serveren
  • Website hastighed
  • Keywords, Rankings og Konkurrenter
  • Nuværende indeksering
  • Fejlsider og svar fra serveren

Det næste, der er vigtigt at komme omkring er websitets opbygning og de tekniske aspekter der her hører med:

  • Website hastighed
  • Website arkitektur
  • Foldere og under-foldere
  • URL-formater og navngivning
  • Interne links
  • Duplicate content
  • Udelukkelse af sider og Robots.txt
  • Mobil-optimering
  • SSL

Kodning skal også analyseres, da der her kan gemme sig en masse skjulte problemer. Samtidig er området omkring kodning vigtigt, da der også her gemmer sig flere redaktionelle aspekter.

  • Kodning
  • H-tags – overskrifter
  • TITLE-tags
  • META-description tags
  • Social META-tags
  • Billeder
  • Tekster
  • Tekster generelt
  • Forsiden
  • FAQ

Der er ingen tvivl om, at brugerengagement bliver mere og mere vigtigt. Links kan ikke stå alene og derfor er det vigtigt – når brugerne lander på hjemmesiden – at de også interagerer med denne.

  • User engagement data
  • Bounce rates
  • Time spend on site
  • Average page views per user session

Sidst men ikke mindst er det helt afgørende at få analyseret de links, der peger ind på hjemmesiden. Herunder links fra eksterne hjemmesider, men også interne navigationslinks på selve hjemmesiden.

  • Links og PageRank
  • Google PageRank
  • Backlinks og autoritet
  • Link Juice Recovery (LJR)
  • Competitive Landscape Analyzer (CLA)
  • Linkbuilding
  • Gør det let at linke
  • Egne sites, partnere og venner
  • Outreach Linkbuilding
  • Skab indhold folk naturligt linker
  • Udgående links
  • Interne links

Med den færdige og gennemarbejdede SEO-Analyse ved hånden, stpr man rigtig stærkt som hjemmesideejer. Man står med et professionelt grundlag, der kan arbejdes videre med. Men husk at en SEO-analyse ikke er noget værd, hvis den blot ligger i skuffen. Punkterne fra denne skal implementeres og det skal gøres korrekt. En SEO-analyse sikrer, at du får gjort det i den rigtige rækkefølge.

Hvad er en SEO-analyse?
En SEO-analyse er en dybdegående gennemgang af alle hjemmesidens aspekter, herunder både teknisk og redaktionelt. Derudover indeholder en SEOa-analyse ofte en komplet gennemgang af en hjemmesides linkprofil

Hvorfor lave en SEO-analyse?
Du skal få lavet en SEO-analyse af din hjemmeside, så du kan få kortlagt alle de tekniske og redaktionelle udfordringer, du står overfor. Herfra kan hjemmesiden tilrettes og de organiske placeringer øges.

Hvad koster en SEO-analyse?
Prisen på en SEO-analyse kan variere rigtig meget. Du bør altid stille dig kritisk overfor SEO-analyser, der koster mindre end 8.000 kr. 8.000 kr. svarer til en dags arbejde for en SEO-konsulent og skal analysen komme omkring alle aspekter, bør den tage noget længere tid at lave.

Kan jeg nøjes med en mini-analyse?
Som udgangspunkt nej, men det vigtige ligger i, at det arbejde der foretages, hænger sammen. Det nytter altså ikke noget at skrabe overfladen for alle punkter – så hellere vælge få punkter og gå i dybden med disse.

Kontakt mig

For en helt uforpligtende snak